El Matagalls

13/3/07

Aquest passat dissabte tocava muntanya, i vam fer via cap a la serralada del Montseny, l'objectiu? el cim del Matagalls (1697 m.), un dels cims més nostrats de Catalunya d'on es conmemora cada any desde 1972 la gesta d'un monjo que a l'any 1904 va fer la 1ªtravessa Matagalls-Montserrat, ara transformada en una de les proves més importants de muntanya puntuable per la Copa Catalana de Caminades de Resistència (a la 3ª l'acabaré collons!)

Després de perdrens com ja es costum per arribar al lloc de sortida (Mea Culpa!) vam pendre el sender que surt de darrere el camping "Les Illes" marcat amb fites de color vermell. El camí es va fer força fàcil entre boscos espesos fins arribar a la Fageda del Pla Salàndria, on el camí propiament dit es perdia i s'havia d'anar seguint les fites vermelles a cop d'ull mentres el grau d'inclinació es feia cada vegada més i més intens. Cal dir que la fageda era preciosa, quina maravella deu ser a la tardor....

Després d'una última pujada prou dura per la inclinació i l'espés mant de fulles (de 30 a 50 cm) ens trobem de cop i volta enllaçant amb l' anomenat camí de Sant Marçal des d'on seguim les marques del GR 5-2 que ens porten directament al cim, un cop superat el Coll de Sesportadores i el Coll Pregon, on vam descubrir algunes clapetes de neu a l'obaga, vam assolir el desitjat cim fuetejats pel vent que aquest passat dissabte corría sense pietat per aquestes contrades.

La tornada va ser plàcida en general i com sempre alegres per la fita aconseguida, entre jocs amb les fulles i caganers de camí en un tres i no res ens vam trobar de nou a l'inici.

En resum, una manera molt maca de descobrir els continus canvis de paisatge del Montseny i de pas assolir un cim tan bonic sense passar per la ruta tan transitada del Pla de la Calma. Qui vulgui bellesa, esforç i tranquilitat aquesta es la seva ruta.

Gràcies a la ressenya del Feec que tan ben explicada està i tan útil ens ha estat.

Reportatge Fotogràfic

I ara un joc... mireu la fotu següent i digueu-me, on està Akaaaa? :-P

SaluT i Muntanya!

3 Comentaris:

simón ha dit...

ei, doncs que guay el recorregut, tio...

akest any si q m'apuntare a la matagalls, a veure si la fem!!

i a la foto t'he vist ràpid, hehehe, podies haver-te deixat nomes els ulls, hehehe

Anònim ha dit...

uuuuhoooooooolaaaaaaaaa!!!Doncs sí, una excursió molt maca. Tot i q com sóc força poruga ho vaig passar força malament a una pujada super i a la baixada super també UO!! Però val la pena. Un paissatge maquíssim.Espectacular. I un aire pur q va de conya per recarregar bé els pulmons i fer neteja. MOLT RECOMANABLE.

Llamame freaky ha dit...

Se me olvidaba Albert, gracias por decirnos lo de la excursion, pero entre que Edu estaba enfermo y yo tenia noches de chicas planeada, no estabamos pra mucho el sabado :D

Pero a la otra nos apuntamos.