Els Muntanyans

29/10/07
Jo tinc a la geografía catalana tres enclavaments que per mi tenen un significat especial, una ciutat, Barcelona, un poble de costa, Torredembarra, i una zona de muntanya, La Vall de Boí.

No tinc poble de la forma clàsica de dir-ho, els meus pares i avis es van deslligar molt dels orígens per les terres de Terol, per tant jo m'he creat el meu "poble" i com sóc així de xulo en tinc un a la costa de tarragona i cuatre o cinc a les muntanyes de lleida, toma ya!

Avui un d'aquests paradisos particulars està en problemes, Els Muntanyans, un dels últims reductes de costa verge de catalunya, amb la seva flora, fauna i hàbitat aquàtic situat al terme municipal de Torredembarra està amenaçat per les inmobiliàries que volen tapar amb tones de ciment i maons el que la natura a creat en milenis..., total que importen cuatre herbes, dos ànecs i un tossal d'aigua, no? Malparits.

Ja hi han Plataformes per salvar Els Muntanyans, pero com sempre els polítics qui són en últim terme qui han de defensar l'opinió del poble i el territori ja s'estan baixant els pantalons per entomar bè la seva ració de diners...Malparits.

Bè, seguirem lluitant.

SaluT i Força Muntanyans!

4 Comentaris:

marietadelullviu ha dit...

Ploro... ploro perquè ja ho sabia jo, tan negativa com sempre, que això passaria... per això en la ultima visita que vam fer als Muntanyans vaig voler grabar TOT el que sabia que algun dia perdrem per culpa de gent que no té cap sentiment, que és egoista i ambiciosa tot i que sap que fa mal a més persones que sí que saben valorar el que és de la natura i que ho saben respectar per damunt de qualsevol llei a favor o en contra. Només cal pensar que no és possible que el que finalment vam recuperar (ja vam estar a punt de perdre-ho fa temps) no es torni a fer malbé. Em de ser més concients. UN DIA LA NATURA ES REVELARÀ... I QUAN AIXÒ PASSI NO ES SALVARÀ NI EL MÉS MALPARIT DELS HOMES.

simón ha dit...

Totalment d'acord amb la Maria.

Tarde o temprano la naturaleza se vengará de todo lo que los hombres hagan contra ella.

Tot i això, TOTS en tenim la culpa, entre d'altres coses perquè existim i cada cop som més i ocupem més espai. La natura s'ha de protegir com allò més sagrat que tenim, però hem de buscar alguna solució, perquè home i natura tenen difícil convivència.

L'home és el depredador de la natura (i aquesta se m'acava d'ocòrrer, tot i que segur que algú l'havia dit abans).

Anònim ha dit...

Gràcies pels ànims! Els necessitem! Els polítics (tots!) ens donen l'esquena, però encara podem guanyar!

Anònim ha dit...

Si, els partits politics tenen culpa, però el GEPEC també. Ells van negociar la zona verda amb l'empresa constructora en representació de l'Ajuntament. Llavors estaven contractats (cobraven) per reconèixer i acceptar aquesta urbanització (van fer informes favorables al projecte urbanistic). Prou hipocresia, GEPEC també es responsable de la destruccio de muntanyans.